Obchodné podmienky
Tyto obchodní podmínky platí při nákupu v internetovém obchodě www.bestform.cz., jehož provozovatelem je (dále jako „prodávající”):
UrbanWeb s.r.o.
Hlavnosecká ulica 186/36
943 54 Svodín
Slovensko
IČO: 47799986
DIČ: 2024101332
IČ DPH: SK2024101332
Tel.: +421 950 611 772
E-mail: info@bestform.cz
Kontaktní osoba: Ing. Peter Urbán
Bankovní účet v CZK: 2400857686 / 2010 (Fio banka)
Orgán dozoru:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Nitre
Staničná 9, P.O. BOX 49A
950 50 Nitra 1
tel. č. 037/772 02 16
e-mail: nr@soi.sk
Kupující je každá fyzická nebo právnická osoba, která objednává produkty a služby prodávajícího prostřednictvím elektronického internetového obchodu bestform.sk (dále jen kupující). Práva kupujícího ve vztahu k prodávajícímu vyplývá z následujících zákonů:
- 40/1964 Sb. (občanský zákoník)
- 250/2007 Sb. (zákon o ochraně spotřebitele)
- 102/2014 Sb. (zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na)
- 22/2004 Sb. (zákon o elektronickém obchodu)
1. Objednávka, uzavření smlouvy
Podmínkou pro naplnění platnosti objednávky je vyplnění všech požadovaných údajů v elektronickém formuláře (jméno a příjmení, dodací a fakturační adresa, telefonní číslo, e-mail; v případě právnických osob i IČO, DIČ, DIČ). Objednávka obsahuje název zboží, počet objednaných kusů a datum vytvoření. Takto provedená objednávka se považuje za závaznou a je v souladu se zákonem č.j. 108/2000 Sb. ve znění pozdějších změn a předpisů chápána jako smlouva uzavíraná na dálku.
Údaje uvedené v objednávce budou ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů č.j. 428/2002 Sb. použity pouze v rámci obchodního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím v mezích potřebných pro doručení zboží a jeho účtování.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit celou objednávku (odstoupit od smlouvy) nebo její části, pokud se produkt již nevyrábí nebo není na skladě. O těchto skutečnostech bude prodávající kupujícího včas informovat a dohodne se na dalším postupu (zrušení celé objednávky nebo změna chybějící položky na jiný druh zboží).
2. Způsob dopravy a platby
Objednávky vytvořené v internetovém obchodě www.bestform.cz lze doručit pouze v rámci České republiky. Doručení do ostatních států není možné.
Aktuální možnosti dopravy a platby jsou definovány na podstránce doprava a platby.
3. Dodací lhůta
Dodací lhůta začíná běžet dnem přijetí objednávky, která obsahuje všechny potřebné údaje k jejímu vyřízení. Zboží bude odesláno v termínu nejpozději do 5 pracovních dnů. O termínu odeslání bude kupující informován e-mailem.
4. Přebírání zboží
Kupující je povinen, za přítomnosti přepravce zkontrolovat zboží a jeho obal, bezprostředně při jeho dodání. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit přepravci. V případě zjištění poškození zboží nebo jeho obalu při jeho převzetí kupujícím je ten povinen ihned při převzetí zboží vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží (škodový zápis), jehož správnost potvrdí přepravce. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může prodávající po uzavření škodné události s přepravcem poskytnout slevu na zboží, poškození opravit a v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží, případně postupovat jiným zákonným způsobem.
Kupující nabývá vlastnická práva k produktům až uhrazením plné ceny a dalších peněžních částek dohodnutých v kupní smlouvě na dálku.
V případě, že kupující nepřevezme z jakéhokoli důvodu objednané zboží (a zboží bude vráceno prodávajícímu) a následně bude žádat jeho opětovné zaslání, kupující v tomto případě uhradí přepravní náklady v plné výši.
5. Odstoupení od smlouvy
Ve smyslu zákona 102/2014 kupující je oprávněn zrušit objednávku (odstoupit od smlouvy) bez udání důvodu do 14 dnů od vytvoření objednávky bez sankce.
A) V případě, že kupující se rozhodne odstoupit od smlouvy, pokud mu již bylo objednané zboží fyzicky doručeno, je třeba vyplnit formulář pro vrácení zboží, který v tištěné podobě najde v balíku. Zboží spolu s vyplněným formulářem je třeba poslat zpět na adresu prodávajícího, která je uvedena přímo na formuláři. Prodávající vrátí platbu na bankovní účet kupujícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od obdržení zásilky. V případě, že kupující pošle zpět všechny položky z objednávky, prodávající vrátí všechny platby, které obdržel od kupujícího. V případě, že kupující pošle zpět pouze část objednávky, (tedy některé položky) prodávající vrátí jen hodnotu vráceného zboží.
Zboží musí být vráceno kompletní, v původním stavu včetně připnutých informačních visaček, nesmí jevit známky opotřebení, nesmí být používáno a prano. Se zbožím musí být zaslán vyplněný formulář pro vrácení zboží spolu s fakturou. Zboží zaslané na dobírku nebude přijato. Platby vrátíme výhradně bankovním převodem.
Kupující snáší jakékoli snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 1 písm. 6 písm. a) až l) zákona 102/2014. Z.z., jejímž předmětem jsou:
- prodej zboží, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů (např. plavky a spodní prádlo, které z hygienických důvodů nelze vrátit).
- prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
B) V případě, že kupující se rozhodne odstoupit od smlouvy, pokud mu objednané zboží ještě nebylo fyzicky doručeno stačí napsat e-mail na info@bestform.cz s textem: „Žádám o zrušení objednávky č.j. XX na jméno XXXX XXXX.” Prodávající potvrdí zrušení objednávky e-mailem.
6. Práva a povinnosti prodávajícího
Prodávající se zavazuje:
- Dodat kupujícímu objednané zboží v požadovaném množství a v dohodnuté ceně.
- Zboží vhodně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
- Dodat kupujícímu fakturu a formulář pro vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) v tištěné podobě.
Prodávající neodpovídá za opožděné dodání zboží zaviněné nesprávně udanou adresou kupujícího.
7. Práva a povinnosti kupujícího
Kupující se zavazuje:
- Objednané zboží převzít, zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoliv závad tyto neprodleně oznámit prodávajícím.
- Zaplatit za zboží kupní cenu ve výši a ve smyslu platebních podmínek platných v den vytvoření objednávky.
- Kupující má právo výrobek rozbalit a odzkoušet.
8. Záruční doba a reklamace
Délka záruční doby je stanovena na 24 měsíců od převzetí zboží. Kupující bere na vědomí, že je povinen prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. V případě zjištění neshody dodaných produktů s kupní smlouvou kupující je povinen neprodleně o tom informovat prodávajícího.
- Jedná-li se o vadu odstranitelnou, má kupující právo aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna bez zbytečného odkladu resp. vyměněn na bezvadný.
- Jedná-li se o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby mohlo být zboží řádně užíváno, má kupující právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit.
- Jedná-li se o vadu neodstranitelnou, která ale nebrání tomu, aby mohlo být zboží řádně užíváno, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny.
- Jedná-li se o vadu odstranitelnou, ale kupující nemůže pro opětovně se vyskytnutou vadu po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat, má kupující právo na výměnu zboží nebo právo od smlouvy odstoupit
Objednatel je povinen při uplatnění reklamace v rámci zákonné záruky, prokázat uzavření kupní smlouvy s prodávajícím dokladem o koupi (faktura). Prodávající se zavazuje oprávněnou a dle těchto obchodních podmínek uplatněnou reklamaci vyřídit bezodkladně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. Reklamovat lze pouze produkt zakoupený a zaplacený u prodávajícího. Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen doručit reklamovaný produkt na adresu prodávajícího.
Podle zákona 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů má spotřebitel právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.
Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů, pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
Odkaz na platformu alternativního řešení spotřebitelských sporů, jejímž prostřednictvím může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporů najde zde:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK